Geografie 2010, 115, 393-412

https://doi.org/10.37040/geografie2010115040393

Walking to a transport stop and its influence on commuting

Igor Ivan

Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Institut geoinformatiky, 17. listopadu 15, 708 33 Ostrava – Poruba, Czechia

Received November 2009
Accepted September 2010

References

1. BESSER, M. L., DANNENBERG, L. A. (2005): Walking to public transit. Steps to help meet physical activity recommendations. American Journal of Preventive Medicine, 29, č. 4, s. 273–280. <https://doi.org/10.1016/j.amepre.2005.06.010>
2. BORUTA, T., IVAN, I. (2010): Public transport in rural area of the Czech Republic – case study of Jeseník region. Moravian Geographical Reports, 18, č. 2, s. 9–22.
3. COOPER, S. (2003): Measuring Public Transport Accessibility Levels (PTALs). Transport for London. 10 s.
4. ČEKAL, J. (2006): Jihočeský kraj: regionálně geografická analýza prostorové mobility obyvatelstva. Dizertační práce. Masarykova univerzita, Brno, 105 s.
5. FOJTÍK, D., HORÁK, J., IVAN, I. (2009): Automatic creating database of public transport connections. Transactions of the VŠB – Technical University of Ostrava, Mechanical Series, č. 2, s. 37–42.
6. GSTALTER, H., FASTENMEIER, W. (2004): Is employees’ achievement motivation and performance affected by commuting stress? In: Rothengatter, T., Huguenin, R. D. (eds.): Traffic & Transport Psychology, Elsevier Ltd., s. 453–458.
7. HAMPL, M. (2005): Geografická organizace společnosti v České republice: Trasformační procesy a jejich obecný kontext. Univerzita Karlova, Praha, 147 s.
8. HANSSEN, J. U. (1995): Transportation impacts of office relocation: A case study from Oslo. Journal of Transport Geography, 3, č. 4, s. 247–256. <https://doi.org/10.1016/0966-6923(95)00024-0>
9. HAYNES, R., LOVETT, A., SÜNNENBERG, G. (2003): Potential accessibility, travel time, and consumer choice: geographical variations in general medical practice registrations in Eastern England. Environment and Planning A, 35, http://www.envplan.com/epa/fulltext/a35/a35165.pdf, s. 1733–1750.
10. HORÁK, J. (2006): Transport accessibility evaluation. Geografie, 111, č. 1, s. 115–132.
11. HUDEČEK, T. (2008): Model časové dostupnosti individuální automobilovou dopravou. Geografie, 113, č. 2, s. 140–153.
12. CHLEBNIČAN, J., ČTYROKÝ, J., ZDĚRADIČKA, M. (2008): Public transport travel time simulation. REAL CORP 2008, Viena, 7 s.
13. IVAN, I. (2009a): Geographical aspects of commuting with door-to-door approach. Geoscape Journal, 4, č. 1, s. 113–129.
14. IVAN, I. (2009b): Commuting, why door-to-door approach? The situation in Moravian-Silesian Region of the Czech Republic. In: Krek, A., Rumor, M., Zlatanova, S., Fendel, E. M. (eds.): Urban and Regional Data Management. Taylor & Francis Group, London, s. 439–453.
15. O’SULLIVAN, S., MORRALL, J. (1996): Walking distances to and from light-rail transit stations. Transportation research rekord, http://www.enhancements.org/download/trb/1538-003.PDF, 8 s.
16. MARADA, M., KVĚTON, V. (2006): Význam dopravní obslužnosti v rozvoji venkovských oblastí. In: Sborník příspěvků z mezinárodní konference Venkov je náš svět. Provozně-ekonomická fakulta, ČZU, Praha, s. 422–431.
17. MUDRYCH, P. (1998): Ranní dopravní špička jako základ pro studium geografických souvislostí v zázemí našich středisek. Geografie, 103, č. 4, s. 428–436.
18. Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí. SBP Konsult, Praha 2006, http://www.sbp.cz/dokumenty/StanDO/VyzkumneZpravy/2006/Zaverecna.pdf, 55 s.
19. Ročenka dopravy České republiky 1999. Ministerstvo dopravy ČR, Praha 1999, http://www.sydos.cz/cs/rocenka-1999/index.htm.
20. Ročenka dopravy České republiky 2003. Ministerstvo dopravy ČR, Praha 2003, http://www.sydos.cz/cs/rocenka-2003/index.htm.
21. Ročenka dopravy České republiky 2008. Ministerstvo dopravy ČR, Praha 2008, http://www.sydos.cz/cs/rocenka_pdf/Rocenka_dopravy_2008.pdf.
22. RODRIGUE, J. P., COMTOIS, C., SLACK, B. (2006): The Geography of Transport Systems. Routledge, New York, 284 s.
23. Rozvoj verejnej osobnej dopravy pred dopravou individuálnou. Ministerstva dopravy, pošt a telekomunikací SR, Bratislava 2008, https://lt.justice.gov.sk/.
24. SEIDENGLANZ, D. (2007): Dopravní charakteristiky venkovského prostoru. Disertační práce. Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, Brno, 196 s.
25. SMÍTAL, P., et al. (2007): Linková autobusová doprava jako závazek veřejné služby. Studie RARSM a SVS Consult, s. r. o., http://www.vslg.cz/dokumenty.
26. TVRDÝ, L., et al. (2007): Trh práce a vzdělanost v regionálním kontextu. VŠB-TU, Ostrava, http://knowledge.vsb.cz/sborniky/Vzd_TP_regiony.pdf, 220 s.
27. TVRDÝ, L. (2008): Změny na trhu práce a perspektivy vzdělanosti. VŠB-TU, Ostrava, 160 s.
28. VAN VUGT, M., VAN LANGE, P. A. M., MEERTENS, R. M. (1996): Commuting by car or public transportation? A social dilemma analysis of travel mode judgements. European Journal of Social Psychology, 26, s. 373–395. <https://doi.org/10.1002/(SICI)1099-0992(199605)26:3<373::AID-EJSP760>3.0.CO;2-1>
29. VOJTA, M. (2009): Analýza dojíždění pro podnik Lanex a MSA. Diplomová práce. VŠB, Technická univerzita, Ostrava, 108 s.
30. WHITE, P. (2002): Public Transport. Spon Press, London, 219 s.
front cover

ISSN 1212-0014 (Print) ISSN 2571-421X (Online)

Archive