Geografie 2010, 115, 144-160
https://doi.org/10.37040/geografie2010115020144
    Regional division of Czechia on the basis of spatial interaction modelling
References
1. , J., CLIQUET, G. (2007): Delineating store trade areas through morphological analysis. European Journal of Operational Research, 182, s. 886–898.
            <https://doi.org/10.1016/j.ejor.2006.09.012>
        
        
    
        2. BERRY, B. J. L. (1967): Geography of market centres and retail distribution. Prentice Hall, Englewood Cliffs, 146 s.
            
        
        
    
        3. , P. D. (1949): New laws of retail gravitation. Journal of Marketing, 14, č. 3, s. 379–384.
            <https://doi.org/10.1177/002224295001400303>
        
        
    
        4. FOTHERINGHAM, A. S., O’KELLY, M. E. (1989): Spatial interaction models: formulations and applications. Kluwer, London, 244 s.
            
        
        
    
        5. , M. (2004): Současný vývoj geografické organizace a změny v dojížďce za prací a do škol v Česku. Geografie, 109, č. 3, s. 205–222.
            
        
        
    
        6. HAMPL, M. (2005): Geografická organizace společnosti v České republice: transformační procesy a jejich obecný kontext. Univerzita Karlova v Praze, 147 s.
            
        
        
    
        7. HUBÁČKOVÁ, V., KREJČÍ, T. (2007): Regionální vliv Slovácka pohledem Reillyho modelu. In: X. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. ESF MU, Brno, s. 220–227.
            
        
        
    
        8. , D. L. (1964): Defining and estimating a trading area. Journal of Marketing, 28, č. 3, s. 34–38.
            <https://doi.org/10.1177/002224296402800307>
        
        
    
        9. IANOŞ, I. (1987): Oraşele şi organizarea spaţiului geografic (Studiu de geografie economic supra territoriului României). Editura Academiei Republicii Socialiste România, Bucureşti, 151 s.
            
        
        
    
        10. , A. F. (1959): Is Reilly’s Law of Retail Gravitation Always True? Journal of Marketing, 24, č. 2, s. 62–63.
            
        
        
    
        11. , J. (2006): Bosch Diesel – Not only an industrial phenomenon in the Vysočina region (Czech Republic). Moravian Geographical Reports, 14, č. 1, s. 29–38.
            
        
        
    
        12. , M.-L., PACE, R. K. (2005): Spatial Distribution of Retail Sales. The Journal of Real Estate Finance and Economics, 31, č. 1, s. 53–69.
            <https://doi.org/10.1007/s11146-005-0993-5>
        
        
    
        13. , G. (1998): Market areas – a methodological reflection on their boundaries. Geo-Journal, 45, č. 4, s. 265–272.
            
        
        
    
        14. , J. (1983): K metodám výběru středisek maloobchodu a sfér jejich vlivu. Zprávy Geografického ústavu ČSAV, 20, č. 3, s. 61–81.
            
        
        
    
        15. , E. G. (1885): The laws of migration. Journal of Royal Statistical Society, 48, s. 167–235.
            
        
        
    
        16. REILLY, W. J. (1929): Methods for the study of retail relationships. University of Texas Bulletin no. 2944, University of Texas, Austin.
            
        
        
    
        17. REILLY, W. J. (1931): The law of retail gravitation. Knickerbocker Press, New York.
            
        
        
    
        18. ŘEHÁK, S. (2004): Metodický dodatek. In: Jeřábek, M., Dokoupil, J., Havlíček, T. a kol.: České pohraničí, bariéra nebo prostor zprostředkování? Academia, Praha, s. 269–73.
            
        
        
    
        19. , S., HALÁS, M., KLAPKA, P. (2009): Několik poznámek k možnostem aplikace Reillyho modelu. Geographia Moravica, 1, s. 47–58.
            
        
        
    
        20. , G. (1962): Laws of retail gravitation: An appraisal. University of Washington Business Review, 22, s. 53–70.
            
        
        
    
        21. , J. Q. (1948): Demographic gravitation: evidence and applications. Sociometry, 11, č. 1/2, s. 31–58.
            <https://doi.org/10.2307/2785468>
        
        
    
        22. , D. L. (1966): Future directions in retail area research. Economic geography, 42, č. 1, s. 1–18.
            <https://doi.org/10.1080/00130095.1966.11729834>
        
        
    
        23. TOUŠEK, V., TONEV, P. (2002): Jihlava: pól hospodářského rozvoje kraje Vysočina? In: Regionální politika kandidátských zemí před vstupem do Evropské unie. Sborník referátů z mezinárodní konference. VŠB, Technická univerzita Ostrava, s. 214–220.
            
        
        
    
        24. , G. K. (1947): The hypothesis of the ‘minimum equation’ as a unifying social principle: with attempted synthesis. American Sociological Review, 12, č. 6, s. 627–650.
            <https://doi.org/10.2307/2086949>
        
        
    

 
                
                