Geografie 2010, 115, 144-160
https://doi.org/10.37040/geografie2010115020144
Regional division of Czechia on the basis of spatial interaction modelling
References
1. 2007): Delineating store trade areas through morphological analysis. European Journal of Operational Research, 182, s. 886–898.
< , J., CLIQUET, G. (https://doi.org/10.1016/j.ejor.2006.09.012>
2. BERRY, B. J. L. (1967): Geography of market centres and retail distribution. Prentice Hall, Englewood Cliffs, 146 s.
3. 1949): New laws of retail gravitation. Journal of Marketing, 14, č. 3, s. 379–384.
< , P. D. (https://doi.org/10.1177/002224295001400303>
4. FOTHERINGHAM, A. S., O’KELLY, M. E. (1989): Spatial interaction models: formulations and applications. Kluwer, London, 244 s.
5. 2004): Současný vývoj geografické organizace a změny v dojížďce za prací a do škol v Česku. Geografie, 109, č. 3, s. 205–222.
, M. (
6. HAMPL, M. (2005): Geografická organizace společnosti v České republice: transformační procesy a jejich obecný kontext. Univerzita Karlova v Praze, 147 s.
7. HUBÁČKOVÁ, V., KREJČÍ, T. (2007): Regionální vliv Slovácka pohledem Reillyho modelu. In: X. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. ESF MU, Brno, s. 220–227.
8. 1964): Defining and estimating a trading area. Journal of Marketing, 28, č. 3, s. 34–38.
< , D. L. (https://doi.org/10.1177/002224296402800307>
9. IANOŞ, I. (1987): Oraşele şi organizarea spaţiului geografic (Studiu de geografie economic supra territoriului României). Editura Academiei Republicii Socialiste România, Bucureşti, 151 s.
10. 1959): Is Reilly’s Law of Retail Gravitation Always True? Journal of Marketing, 24, č. 2, s. 62–63.
, A. F. (
11. 2006): Bosch Diesel – Not only an industrial phenomenon in the Vysočina region (Czech Republic). Moravian Geographical Reports, 14, č. 1, s. 29–38.
, J. (
12. 2005): Spatial Distribution of Retail Sales. The Journal of Real Estate Finance and Economics, 31, č. 1, s. 53–69.
< , M.-L., PACE, R. K. (https://doi.org/10.1007/s11146-005-0993-5>
13. 1998): Market areas – a methodological reflection on their boundaries. Geo-Journal, 45, č. 4, s. 265–272.
, G. (
14. 1983): K metodám výběru středisek maloobchodu a sfér jejich vlivu. Zprávy Geografického ústavu ČSAV, 20, č. 3, s. 61–81.
, J. (
15. 1885): The laws of migration. Journal of Royal Statistical Society, 48, s. 167–235.
, E. G. (
16. REILLY, W. J. (1929): Methods for the study of retail relationships. University of Texas Bulletin no. 2944, University of Texas, Austin.
17. REILLY, W. J. (1931): The law of retail gravitation. Knickerbocker Press, New York.
18. ŘEHÁK, S. (2004): Metodický dodatek. In: Jeřábek, M., Dokoupil, J., Havlíček, T. a kol.: České pohraničí, bariéra nebo prostor zprostředkování? Academia, Praha, s. 269–73.
19. 2009): Několik poznámek k možnostem aplikace Reillyho modelu. Geographia Moravica, 1, s. 47–58.
, S., HALÁS, M., KLAPKA, P. (
20. 1962): Laws of retail gravitation: An appraisal. University of Washington Business Review, 22, s. 53–70.
, G. (
21. 1948): Demographic gravitation: evidence and applications. Sociometry, 11, č. 1/2, s. 31–58.
< , J. Q. (https://doi.org/10.2307/2785468>
22. 1966): Future directions in retail area research. Economic geography, 42, č. 1, s. 1–18.
< , D. L. (https://doi.org/10.1080/00130095.1966.11729834>
23. TOUŠEK, V., TONEV, P. (2002): Jihlava: pól hospodářského rozvoje kraje Vysočina? In: Regionální politika kandidátských zemí před vstupem do Evropské unie. Sborník referátů z mezinárodní konference. VŠB, Technická univerzita Ostrava, s. 214–220.
24. 1947): The hypothesis of the ‘minimum equation’ as a unifying social principle: with attempted synthesis. American Sociological Review, 12, č. 6, s. 627–650.
< , G. K. (https://doi.org/10.2307/2086949>