Geografie 2013, 118, 284-307
https://doi.org/10.37040/geografie2013118030284
Searching for Czech towns by Google users
References
1. 2011): Evaluating Google queries based on language preferences. In: Journal of Information Science, 37, č. 3, s. 282–292.
< , A. F., Al-RAMAHI, M. A., Al-KABI, M. N., ALSMADI, I. M., Al-SHAWAKFA, E. M. (https://doi.org/10.1177/0165551511403383>
2. 2011): Exploring new web-based tools to identify public interest in science. In: Public understanding of science, 20, č. 1, s. 130–143.
< -TSABARI, A., SEGEV, E. (https://doi.org/10.1177/0963662509346496>
3. BOULTON, A., DEVRIENDT, L., BRUNN, S. D., DERUDDER, B., WITLOX, F. (2011): City Networks in Cyberspace and Time: Using Google Hyperlinks to Measure Global Economic and Environmental Crises. In: Firmino, R. J.; Duarte, F., Ultramari, C. (eds.), ICTs for Mobile and Ubiquitous Urban Infrastructures: Surveillance, Locative Media and Global Networks, Hershey (Pennsylvania), IGI Global, s. 67–87.
4. 2011): Use of Google Insights for Search to Track Seasonal and Geographic Kidney Stone Incidence, the United States, Urology, 8/2011, 78, č. 2, s. 267–271.
< , B. N., SEN, S., AARONSON, D. S., STOLLER, M. L., ERICKSON, B. A., EISENBERG, M. L. (https://doi.org/10.1016/j.urology.2011.01.010>
5. 2009): Digital Disease Detection – Harnessing the Web for Public Health Surveillance. New England Journal of Medicine, 360, s. 2153–2157.
< , J. S., CLARK, C. F., MADOFF. L. C. (https://doi.org/10.1056/NEJMp0900702>
6. CLIPP, C. (2011): An Exploration of Multimedia Multitasking: How Television Advertising Impacts Google Search, Duke University, North Carolina, 39 s.
7. CONSUMER SEARCH (2011), http://www.consumersearch.com/search-engine-reviews/bestsearch-engines (10. 8. 2011).
8. CZECHTOURISM (2011): Návštěvnost turistických cílů v ČR 2010, http://vyzkum.czechtourism.cz/ (10. 8. 2011).
9. ČSÚ (2010): Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2010, http://www.czso.cz/csu/2010edicniplan.nsf/t/E4003156C1/$File/970110.pdf (10. 8. 2011).
10. 2009). Letter: Detecting influenza epidemics using search query data. Nature, 457, s. 1012–1014.
< , J., MOHEBBI, M., PATEL, R., BRAMMER, M., BRILLIANT, L. (https://doi.org/10.1038/nature07634>
11. GOOGLE STATISTIKY VYHLEDÁVÁNÍ (2011): Hlavní stránka, http://www.google.com/insights/search/# (10. 8. 2011)
12. 2011): Potenciál technických památek v kontextu rozvoje cestovního ruchu a rozvoje regionů v Česku. Geografické rozhledy, 21, č. 1, s. 22–23.
, E. (
13. HLAVENKA, J. (2004): Mistrovství ve vyhledávání na internetu. 2. vyd. Praha: Computer press, 195 s.
14. HRUŠKA-TVRDÝ, L. a kol. (2010): Industriální město v postindustriální společnosti, 1. díl. VŠB – Technická univerzita v Ostravě, 120 s.
15. 2010): The dynamics of risk perceptions and precautionary behavior in response to 2009 (H1N1) pandemic influenza, BMC Infectious Diseases, 10, č. 1, čl. 296.
< , Y., CHAPMAN, G. B., MEYERS, L. A., LI, M., GALVANI, A. P. (https://doi.org/10.1186/1471-2334-10-296>
16. 2010): Sociální kapitál jako faktor rozvoje periferních oblastí: analýza vybraných složek sociálního kapitálu v typově odlišných periferiích Česka. Geografie, 115, č. 2, s. 207–222.
, V., CHROMÝ, P., MARADA, M., HAVLÍČEK, T., VONDRÁČKOVÁ, P. (
17. KREJCAR, O., JANCKULIK, D., MOTALOVA, L. (2010): Dataflow Optimization Using of WiFi, GSM, UMTS, BT and GPS positioning in Mobile Information Systems on Mobile Devices. In 2nd International Conference on Computer Engineering and Applicatons (ICCEA 2010), 19.–21. 3. 2010, Bali Island, Indonesia, 2, IEEE Comp Soc, s. 127–131.
18. NÁVRATOVÁ, M. (2011): Vyhledávání českých regionů a měst uživateli Google. Bakalářská práce. VŠB-TU Ostrava, 52 s.
19. NEMEC, P., HORÁK, J. (2009): The Geographical and Temporal Balance of Czech TV CT24 News. In: Horák, J. a kol.: Advances in Geoinformation Technologies 2009. 1. vydání. VŠB-TU Ostrava, s. 117–131.
20. NETMONITOR (2011): SPIR NetMonitor. Výzkum sociodemografie návštěvníků internetu v České republice. Červen 2011, http://www.netmonitor.cz/sites/default/files/vvnetmon/2011_06_total.pdf (10. 8. 2011).
21. NIELSEN MEDIA (1997): Search engines most popular method of surfing the web. Commerce Net/Nielsen Media, http://www.commerce.net/news/press/0416.html (10. 8. 2011).
22. NIŽNANSKÝ, B. (2006): Teória mapového zobrazovania na báze empiricko-teoretického geografického a kartografického výskumu. Ružomberok, Brno, 198 s.
23. 2010): Je možné měřit sociální kapitál? Analýza územní diferenciace okresů Česka. Geografie, 115, č. 1, s. 78–95.
, J., JANČÁK, V. (
24. 2010): Complex dynamics of our economic life on different scales: insights from search engine query data. In: Philosophical transactions of the Royal Society a-mathematical physical and engineering sciences, 368, č. 1933, s. 5707–5719.
< , T., REITH, D., STANLEY, H. E. (https://doi.org/10.1098/rsta.2010.0284>
25. PROCHÁZKA, D. (2012): SEO. Cesta k propagaci vlastního webu. GRADA Publishing, Praha, s. 152.
26. 2011): Google’s Insights for Search: A Note Evaluating the Use of Search Engine Data in Social Research. Social Science Quarterly, 92, s. 285–295.
< , C. P. (https://doi.org/10.1111/j.1540-6237.2011.00768.x>
27. 2007): České kulturně-historické regiony ve vědomí svých obyvatel. Sociologický časopis, č. 5, s. 1039–1053.
, T., BOGDOVÁ, K. (
28. 2002): Geoinformatic literacy: Indispensability or nonsense? Geografie, 107, č. 4, s. 371–382.
, V. (
29. 2010): Computer use by older adults: A multidisciplinary review. In: Computers in human behavior, 26, č. 5, s. 870–882.
< , N., HASSANEIN, K., HEAD, M. (https://doi.org/10.1016/j.chb.2010.03.029>
30. 2009): Internet search statistics as a source of business intelligence: Searches on foreclosure as an estimate of actual home foreclosures. Issues in Information Systems, X, č. 2, s. 82–87.
, G. K. (